Alla inlägg under juli 2013

Av Pontus - 20 juli 2013 01:57

Detta blir mitt första fylle inlägg! Det gör iofs inte så mycket eftersom att inte så många läser min blogg. Jag har iaf haft en väldigt bra dag då jag hunnit med mycket. Jag har skrivit brev till Anna, ett brev som jag hoppas hon gillar. Jag har varit på bio! Jag kollade på Känn ingen sorg, som är baserad på Håkan Hellströms låtar. En sjukt bra film om man kan Håkans låtar. Många gånger önskar jag att jag själv upplevt samma händelser som Håkan har gjort eller att man åtminstone kunde spela gitarr :P Jag gick på filmen tillsammans med Jesper, han är alltid positiv så han tyckte att filmen var väldigt bra han också vilket var tur. Efter att ha sett flmer som denna och Stockholm Boggie så vill man bara flytta till sveriges storstäder Göteborg och Stockholm. Skulle jag bo i Stockholm så skulle jag hänga på söder. På långholmens klippor och bada under västerbron. Det är så mycket mäktigare att hoppa ifrån västerbron än ifrån evedals hopptorn i Växjö. Så skulle man skaffa flickvän och boende i Sverige så vore det häftigt att testa på det livet. Efter bion så gick vi till deluxe. Det är ett sånt ställe som man måste lära känna lite. Deluxe är ett ställe som kräver lite stil. Med stil menar jag absolut ingen stureplans stil utan en egen stil. Har man sin egen stil så passar man in där. Därför beundrare jag min syster lite smått i smyg för att hon har sin egen stil och hon kan deluxe bättre än någon annan. Det blev en väldigt bra kväll med en ny enkel shott ramsa som alla borde lära sig. Se och lär av Håkan!

Vad heter skeppet?

Vasa!

Hur sjönk det?

Botten upp!


Inatt tänker jag på Per Sjögren och Daniel Claesson som bidrog till halv två bastun i lindvallen. Ska jag vara ärlig så fällde jag även nu en tår när jag nämnde deras namn även om klockan är närmare halv tre!


Känn ingen sorg!

Av Pontus - 19 juli 2013 13:06


 

Igår var det en väldigt bra dag. Träningen gick väldigt bra utan att gå in på detaljer. 

På kvällen var jag på Håkan Hellström konsert i Borgholms slottsruin. Innan konserten började gick jag och två kompisar ner till Erica på Sörens resturang, tog ett par öl och åt en väldigt god glass. Konserten var riktigt bra, först visste jag inte om det var en dröm eller om det var en verklig konsert men som filmen visar så var det verklighet. 


Däremot när jag kom hem och skulle sova så drömde jag massa vackert under natten. Bland annat drömde jag om en tjej som bor i Göteborg, en väldigt fin tjej med en go stil. Det var precis som om vi hade kännt varann i evigheter och hon fick skjuss på min cykel en solig dag. Vackert vare. Om drömmen har med konserten att göra kan jag inte avgöra men så vackra drömmar som denna brukar jag alltid hoppas visa framtiden.  


För det är så jag säger det    

Av Pontus - 16 juli 2013 23:21

Att blogga är något som aldrig riktigt har varit något för mig, jag har hållit mycket för mig själv men haft mycket att tänka på. Under studentveckan var det EXTREMT mycket att tänka på men det tillhör de förflutna och det är inget jag kommer att skriva om här. Istället skriver jag om nuet och framtiden. Därför att just nu har jag väldigt mycket planerat och det är lösenord hit och lösenord dit. Fixade idag ett nytt Mobild Bank ID för att kunna betala mina räkningar i framtiden. Dessutom har jag fått ett nytt lösenord så jag har kunnat söka lägenheter i Falun som jag dessutom redan fått svar på. Till slutet av sommaren "vilket känns mycket snart" kommer jag flytta ihop med en helt random person som jag till 99,9% chans aldrig har träffat innan. Vi kommer att bo i en trea tillsammans i Falun så det är mycket som ska ordnas till den nu.


Kommande veckor är det mycket inplanerat. Imon åker jag till Öland för att på torsdag uppleva en sjukt känsloladdad konsert med Håkan Hellström i slottsruinen. På fredag blir det Håkan Hellström på Bio med min gode gamle klasskamrat Jesper Wendel, ska bli sjukt trevligt! På lördag ska jag få se ID10B part 2 " med några gamla klassskamrater, då träffar jag dessutom min fina brevvän Anna som numera bor i Oslo, längar! På söndag morgon åker jag och mina päron på en semestervecka till Bornholm. Många kanske tycker att det låter tattigt att åka till Bornholm på semester, men det gör inte jag. Jag tror att det kommer bli väldigt mysigt för att hotellet har gratis Wifi och päronen betalar ju resan så jag kommer leva livet. När jag kommer hem ifrån Bornholm väntar ett par dagars oplanerade händelser i Växjö innan jag beger mig mot Oslo med mina nya kärlekar. Jag ser fram emot att bemöta staden Oslo men framför allt att bemöta Anna och Dante som har flyttat dit för att jobba. 


Efter besöket i Oslo kommer mycket handla om Falun. Det känns som att arbetet med en ny bostad just har tagit vid och att det är väldigt mycket arbete kvar innan pyramiden är klar. Men det är väldigt spännande och just nu skiter jag fullständigt i att jag inte kan göra de jag älskar mest av allt. 

Run For Fun! 

Av Pontus - 15 juli 2013 23:22

Jo idag händer de grejer ska ni veta! Varit på Öland hela dagen med familjen, solat chillat, ätit god mat "som i övrigt serverades av fina Erica Kavcic" men vi har även kollat på Victorialoppet. Jag känner som så att nu när Fida och jag börjar bli äldre så kanske det inte blir så många gemensamma resor med familjen längre så man får ta vara på stunden. Ja det var faktiskt mysigt, gjorde de obligatoriska sakerna man ska göra en sån här dag. Bada i havet äta god mat i borgholm och ta en super god glass efter. Sen var det ju dags för Victorialoppet då. Ett klassiskt 9km lopp i borgholm "kanske årets roligaste" som alltid går dagen efter Victoriadagen. Självklart skulle jag ställt upp själv om det inte vore för att mina förbannade knän gör så ont att jag knappt kan gå. Men att följa loppet som åskådare är ju inte riktigt lika ansträngande för dem som springer själva. Nog om de.


När jag kom hem så hade jag fått två nya inloggningsuppgifter till Kopparstaden där man söker studentlägenheter i Falun. För de första va fan valde jag att dem skulle skickas med brev för??? Och för det andra, va fan finns det ens ett alternativ att skicka uppgifterna med brev för? Vi lever för fan i år 2013! Ja jag kom iaf in på sidan så jag kunde söka lite boenden på 20km2. Så vi får se nu framöver om jag får något tak över huvudet eller om det blir parkbänken med   a-lagarna i framtiden. Men som sakt det löser sig alltid. 

Av Pontus - 13 juli 2013 11:12

 


 


Jag glömmer er aldrig!

Av Pontus - 12 juli 2013 23:59

Ja jag kom in på Idrottstränarprogrammet i Falun. Faktiskt så hade jag väntat mig de eftersom att man ändå la ner några timmar på plugg under gymnasiet. Men boendet kvarstår. Idag ringde jag ett boende som eventuellt skulle delas med en tjej som skulle börja gymnasiet. När dem fick höra att jag var 19 år och precis hade tagit studenten så var jag inte direkt något bra alternativ. Men som sakt allting löser sig alltid.


Jag ser fram emot att flytta till Dalarna, även om det känns nervöst och spännt nu så tror jag ändå att det är de rätta just nu. Om jag inte hoppar på detta tåget vet jag inte vad jag ska hitta på, jag behöver det. Framför allt för träningens skull, jag behöver något nytt för att kunna fortsätta med min idrott. Över huvud taget behöver jag se något nytt och träffa nya människor. Jag saknar mina vänner ifrån gymnasiet, men det är inte så mycket att göra åt. Jag kommer aldrig kunna få en bättre klass än den jag gick i på Katedral men jag är nöjd om den blir hälften så bra i Falun.


Jag har bott i Växjö i hela mitt liv och det är en väldigt bra stad, men jag kan Växjö nu. För en tid behöver jag se något nytt. Växjö är mitt hem och kommer alltid att vara. Jag tror inte någon i min ålder känner till Växjö på det sättet som jag gör. Alla gator alla butiker alla idrottsanläggningar och gym. I Falun så vet jag att jag kommer trivas med idrotten. Om staden är lika bra som Växjö är svårt att tänka sig, men på tre år kanske man hinner lära känna nya områden och människor. Falun är i alla fall värt ett allvarligt försök. Mycket kommer att förändras när jag inte bor hemma längre. Men jag har många kompisar som har bott hemmifrån på gymnasiet och dem har ju klarat sig fint, så varför skulle inte jag de?


Jag hoppas att kunna hålla kontakten med så många som möjligt ifrån min gamla klass och övriga vänner ifrån Växjö. Skulle någon sakna mig så befinner jag ju mig bara 6h iväg med bil. Jag menar det är ju inte andra sidan jordklotet direkt.

Som Per Sjögren brukade säga!

May the force be with you!      

Av Pontus - 11 juli 2013 22:56

När jag kommer på mig själv att sitta och kolla igenom bilder ifrån studenten så minns man tiden som va. Sista månaden på gymnasiet kan ha varit den bästa månaden i mitt liv. Man behövde inte tänka på någonting, inga läxor eller prov bara vänskap och kärlek. Själv tycker jag att jag är en ganska okänslosam person som ganska sällan tar till tårarna. Men när jag sista veckan skulle ta farväl av min gamla klass så kom det hela tiden upp minnen, underbara minnen från tre år tillbaka som hela tiden påminde mig om hur bra vi haft de tillsammans. När jag spenderade sista kvällen tillsammans med min klass så grät jag som aldrig förr. Förmodligen gjorde alkoholen mig lite mer känslosam som den brukar göra men inte på detta viset. Studentveckan hade allt, glädje, sorg, tårar, lycka, skratt, fest och kärlek. 


När man nu en månad senare tänker tillbaka på tiden så känns det helt sjukt och osannolikt att man kanske aldrig mer kommer att träffa några av dem. De personerna som man nästan varje dag delade klassrum med under lektionerna, dem personer som man skämtade med i korridorerna på Katedralskolan. När jag cyklar förbi Katedralskolan så dyker det alltid upp minnen ifrån tiden jag spenderat där. Jag får rysningar och ångest om vad som komma skall. Man hade det ju så tryggt och bra där.


Det är nu som livet tar vid och verkligheten hinner ikapp en. Imon får jag reda på om jag har kommit in på det programmet jag har sökt till. Ett idrottstränarprogram i Falun. Jag räknar med att jag kommer in men det är inte det som är själva grejen. Jag har i hela mitt liv bott hemma och nu kanske jag ska flytta och bo själv. Det är något som jag har sett fram emot och även om det är lite oroväckande så tror jag att jag kommer klara mig väldigt bra ensam. Allting löser sig alltid. Men just nu finns det ett annat problem. Den sidan där man söker studentlägenheter i Falun kräver inloggning som alla andra sidor. Men just dessa inloggningsuppgifter har jag glömt, även om jag skrev ner dem så fungerar dem inte. Detta kan bero på att jag gjorde min inloggningsprofil när jag var på träningsläger i Spanien för några månader sedan. Detta gör att jag inte kan söka några lägenheter alls och sista dagen för att söka är typ idag och imon på många av lägenheterna. Känner lite stress över detta just nu men som sakt allt löser sig alltid. Så nu får jag bara vänta och se om jag fört och främst kommer in på mitt program och sen ägna hela morgondagen åt att ringa samtal till Falun.


Dröm sött men vakna inte blött!  

Av Pontus - 11 juli 2013 13:15

Jag funderar verkligen på att upgradera mitt Spotify till premium. Just nu har jag ett gratis med massa reklam och efter två dagars nötande av musik så tar tiden slut. På mobilen snor jag åt mig min kompis inloggning men tvingas sluta lyssna när det blir upptaget. Genom att lyssna på mycket skön musik kan man skapa sig en egen stil. Jag har kompisar som jag verkligen ser upp till på grund av deras intresse för musik och musikstil. Därför vill jag också ha obegrensad tillgång till musik, för att skapa en stil genom min musik. Jag vill kunna spela låtar en hel dag på datorn utan att musiken dör efter frukosten som den just gjorde. Satt och lyssnade igenom Frank Oceans låtar för att bredda min stil, men då efter några låtar märker jag att det blivit tyst. Att tvingas ta till Youtubekanaler för att lyssna på musik känns jäävligt B men vad gör man inte för musiken. Dessutom på tal om musik så borde man kanske gå på fler festivaler och konserter. Det är två musik evenemang den senaste månaden som jag ångrar nått så in i att jag inte åkte på, men vafan, det är lätt att säga nu i efterhand. Nä jag måste skaffa Premium inom en snar framtid, det skulle göra livet bättre helt enkelt.

Så gott folk! Lyssna på mer musik, det förlänger era liv! 

Ovido - Quiz & Flashcards