Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Förflutet och framtid

Av Pontus - 11 juli 2013 22:56

När jag kommer på mig själv att sitta och kolla igenom bilder ifrån studenten så minns man tiden som va. Sista månaden på gymnasiet kan ha varit den bästa månaden i mitt liv. Man behövde inte tänka på någonting, inga läxor eller prov bara vänskap och kärlek. Själv tycker jag att jag är en ganska okänslosam person som ganska sällan tar till tårarna. Men när jag sista veckan skulle ta farväl av min gamla klass så kom det hela tiden upp minnen, underbara minnen från tre år tillbaka som hela tiden påminde mig om hur bra vi haft de tillsammans. När jag spenderade sista kvällen tillsammans med min klass så grät jag som aldrig förr. Förmodligen gjorde alkoholen mig lite mer känslosam som den brukar göra men inte på detta viset. Studentveckan hade allt, glädje, sorg, tårar, lycka, skratt, fest och kärlek. 


När man nu en månad senare tänker tillbaka på tiden så känns det helt sjukt och osannolikt att man kanske aldrig mer kommer att träffa några av dem. De personerna som man nästan varje dag delade klassrum med under lektionerna, dem personer som man skämtade med i korridorerna på Katedralskolan. När jag cyklar förbi Katedralskolan så dyker det alltid upp minnen ifrån tiden jag spenderat där. Jag får rysningar och ångest om vad som komma skall. Man hade det ju så tryggt och bra där.


Det är nu som livet tar vid och verkligheten hinner ikapp en. Imon får jag reda på om jag har kommit in på det programmet jag har sökt till. Ett idrottstränarprogram i Falun. Jag räknar med att jag kommer in men det är inte det som är själva grejen. Jag har i hela mitt liv bott hemma och nu kanske jag ska flytta och bo själv. Det är något som jag har sett fram emot och även om det är lite oroväckande så tror jag att jag kommer klara mig väldigt bra ensam. Allting löser sig alltid. Men just nu finns det ett annat problem. Den sidan där man söker studentlägenheter i Falun kräver inloggning som alla andra sidor. Men just dessa inloggningsuppgifter har jag glömt, även om jag skrev ner dem så fungerar dem inte. Detta kan bero på att jag gjorde min inloggningsprofil när jag var på träningsläger i Spanien för några månader sedan. Detta gör att jag inte kan söka några lägenheter alls och sista dagen för att söka är typ idag och imon på många av lägenheterna. Känner lite stress över detta just nu men som sakt allt löser sig alltid. Så nu får jag bara vänta och se om jag fört och främst kommer in på mitt program och sen ägna hela morgondagen åt att ringa samtal till Falun.


Dröm sött men vakna inte blött!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards