Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Logiskt tänkande

Av Pontus - 14 oktober 2013 13:18

När jag läste matematik under gymnasiet kände jag mig inte särskilt smart, det förstördes av en kass lärare redan på högstadiet. Men i vilket fall så kan jag endel matte. Jag tror att de viktigaste är att ha en hyfsad helhetsbild och förstå det logiska inom fysiken. Under dagens föreläsning om Biomekanik så kom det upp endel formler och mattematik som vissa hade svårt för. De roliga med detta är att dem som hade svårast för detta är alla 30+ medans jag kännde att jag hade hyfsat bra koll på läget. Antagligen är detta för att det inte är 25 år sen som jag läste mattematik utan bara 2 år. Det var väldigt skönt att sitta där och känna tt man hade koll medans många simpla frågor ställdes till läraren som han i princip hånade x)


Livet i Dalarna rullar på. I lördags lånade jag en kompis bil och åkte till Gävle bara sådär. Det var nämligen hockey i Läkerol arena och Växjö gästade Brynäs. På något vänster så vinner Växjö med 3-0 och jag står där i Brynäsklacken och myser för mig själv medans mina kompisar var mer bittra påvägen hem. Det känns skönt att bara kunna åka iväg sådär en helg och kolla hockey eller vad som hellst. Jag har kommit in i lite rutiner vilket gör att även träningen fungerar bättre. Föregående vecka bedrevs bra träning och ångesten över en påbörjad ölmage sjön endel.


Nu ska jag ge mig in i 30sidor biomekanik med, Newtons krafter, luftmotstånd och tjo faderittan!


Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards