Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Lidingöhelg

Av Pontus - 29 september 2013 20:23

Att stanna på oppigårds ölbryggeri var det inte läge för när vi åkte mot stockholm i fredags. Däremot hoppas jag på ett besök där i vinter med lite ölprovning av deras fina ale. I bilen mot lidingö så dunkade trallpunken i högtalarna och Frans sjuka humor gladde efter dagens seminarie. När vi kom in till stockholm var de ju som vanligt en sån jävla lång bilkö. Vi lyssnade på radion där någon hade lärt sig att inte stressa upp i stressiga situationer typ bilkö, men ändå så blir jag irriterad över dessa köer. Jag fattar inte hur det kan bli sån lång kö i en stad med så mycket lokaltrafik? 


Jaja framme på lidingö så hittade vi den legendariska gymnastiksal vi skulle sova i på Källängens skola. Jag har inte riktigt sovit i sal med så mycket folk, klart ett klassrum med ett fotbollslag har man ju klarat sova i men detta var lite annorlunda. Säkert över 100 pers som snarkar och luftmadrasser som knakar. Under natten vaknar jag på marken av att luften i min madrass gått ur, fan tänker jag! Kan ju inte börja pumpa nu mitt i natten utan försöker somna om helt enkelt. De gick väl sådär,,,


klockan 9 på lördagmorgonen gick starten för mina kompisar på grönsta gärde. 10km väntade, fy fan vad sugen jag va på att springa. Jag hade träningskläder på mig och joggade runt för jag inte kunde stå still även om knäet gjorde något ont. De är konstigt att man kan bli så sugen på att bli riktigt trött och jävlig. Det blir bara fel om man ska försöka beskriva varför. Därför så gör jag aldrig de därför att dem som inte är intresserade kan inte förstå den känslan man har då man är i bra form. Bästa loppet i helgen gjorde nog Martin min falukompis från småland. Första gången på långa banan och blir 11! De är jävligt bra för er ointresserade. 


På kvällen var ju tanken att vi då skulle glida ner mot söder och dricka öl. Detta gick ju käpprakt åt hellvete då alla som sprungit under dagen skulle med bussarna så kön var ju flera kilometer lång. Tråkigt men de får man ta. Vi fick sätta oss på en sliten pizzeria på lidingö och dricka öl där istället. Inte lika kul men öl som öl så gjorde den gott i kroppen. Jag tänkte om jag ska kunna sova i natt så behöver jag lie öl för att kunna slappna av. Detta löste sig så pass bra så jag kunde sova på en tjockmatta med sovsäck. Sedan tror jag att jag sov bäst i hela gymnastiksalen.


I morse så var de ungdomsloppen, där jag har några bland min bästa idrottsminnen ifrån. De var liksom då min karriär tog fart med en trejdeplats bland ett hundratal löpare. Det är sån himla härlig stämning på morgonen på Gärdet. Höstluften rymmer hela kroppen av syre och när solen kommer fram så blir de magiska höstfärger. 


Hela helgen har de disskuterats om kommande veckas beermile vilket gör mig väldigt ångestfylld. Jag vet bara vilket hellvete de var förra året, men det är en sak som bara måste genomföras. Öl är ju gott, men när det ska drickas fort i kombination av löpning är det en annan femma. Det är inte okej helt enkelt. 


Det bästa med helgen är att jag såg nu att jag slutade skolan vid 12 imon så jag kan träna imon efter skolan och slipper laga matlåda nu!!!


Ajemän 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards