Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Anatomi och Fysiologi

Av Pontus - 10 oktober 2013 18:16

Skolan rullar och hösten har kommit med storm och är snart förbi också. Hade jag haft någon fin höstbild över falun så hade jag lagt ut den, men tyvär har jag inte det. Men fy fan vad fint det är just nu med alla olika färger på träden. Helt magiskt fint. Har varit ute och cyklat och åkt rullskidor endel och det är ju som att träna i himlen av alla färger. Väldigt fint i vilket fall.


I skolan har vi påbörjat vår tuffaste kurs under hela programmet Anatomi och Fysiologi. Jag an säga som så att jag dammsög hela lägeneten hellre än att plugga in muskler och skelett på latin. Det är inte kul är det, men ibland är det lite intressant iaf och på något vänster så har jag lärt mig ganska många latinska namn. Imon har vi gruppexamination vilket jag tror kommer gå super. Klart jag kunde varit klart bättre förberedd, men som i vilken lagsport som hellst så kan man ju förlita sig på laget lite ;)


Idag fick jag även upp en rullgardin i mitt rum. Eller jag gjorde inte så mycket, min byggarkompis med slagborr fick hjälpa mig att borra hål i väggen. Det blev förvånansvärt bra, så nu ska jag få sova utan att den där gatlampan utanför fönstret lyser mig rakt i ansiktet.


Till helgen hoppas jag kunna jogga runt 10km rundan på lugnet. Jag vill inget hellre än att kunna springa ordentligt igen. Jag trodde inte att jag skulle sakna det så, men det gör jag verkligen. Att bara springa på, kilometer efter kilometer utan att bli trött, det finns inget skönare. Så jag ska försöka streacha ut mina muskler lite varje dag så kanske smärtan i mina knän försvinner tillslut. Får hoppas på det bästa helt enkelt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards