Alla inlägg under september 2013

Av Pontus - 10 september 2013 22:26

Minns när jag för lite sen satt vid strandkanten på Bornholm och nynnade till Hooked On A Feeling. Ja kroppen kändes fylld av en känsla då. Den känslan börjar blekna.



Blue Swede – Hooked On A Feeling


Av Pontus - 9 september 2013 20:03

     


Saknar Café deluxe


Av Pontus - 9 september 2013 19:31

Idag inledde jag min tredje vecka på Högskolan Dalarna och även om det är mycket att göra så trivs jag väldigt bra med min tillvaro. När mina föräldrar lämnade mig för ca 3 veckor sedan så var jag väldigt ensam. Jag har aldrig kännt mig så liten och tom tidigare. Det första jag började göra när dem hade åkt var att damsuga vardagsrummet för att undvika gråta. Jag tänkte,, vad fan har jag gett mig in på. Att se mina föräldrar gråta som dem gjorde då har jag aldrig gjort och det gjorde ont. Men dagarna gick och jag träffade en äldre kompis som jag fick prata lite med. Jag cyklade runt i Falun och insåg att det är en ganska mysig stad ganska snabbt. 


Första dagen i skolan var som en typisk första dag, väldigt stelt och dem flesta satt tysta. Men som tur var så var det bara informaton till en början,,, De två första veckorna skulle bli våra introduktionsveckor. Alltså ingen nollning utan introduktion. Ingen visste egentligen vad som väntade men det var smygpremiär, flottrace, skattjakt, sjukamp, uplopp och finsittning. Självklart var det även en hel del fester denna perioden. Den roligaste dagen var lördagen den 31e då det var flottrace och fest. Jag hade ställt upp som deltagare i flottracet för våran klass och det slutade med att jag fick simma 4x100m med en gummibåt efter mig. Jag är en hyfsad simmare vilket ledde till att jag gjorde så att klassen vann den tävlingen. Grymt kul att få presentera sig inför klassen på det viset. På kvällen var de fest. Jag har aldrig druckit så mycket som jag gjorde den kvällen. Inte ens på min egen student. Hur många liter vill i inte veta. I vilket fall så slutade det med att jag lullade runt vilsen i Falun och fick ringa min "fösare" Mille. Detta är en kille som ni kommer få höra mer om. Hade jag varit gay hade det typ varit min drömkille. Nu är jag inte det så därför blir han instället min förebild. Han har snygg mutache, frisyr, klädstil och flera grymma personligheter. Han har hjälpt mig fler än en gång under dessa veckorna. Jag hoppas att man kan hålla lite kontakt med honom och lära känna honom även om han går i tvåan och är typ 5år äldre än mig.


De två första veckorna har gått väldigt fort och innan man visste ordet av de så har man genomfört två examinerande uppgifter. Helt sjukt vilken intensiv start de har varit i skolan trots introduktionen. Men det är lite skönt att komma in i studierna också på ett sett. I lördags var det avslutning på introduktionen med en finsittning på Kåren. Jag fick ta emot pris efter segern i flottracet och dricka öl ur bucklan. Självklart har det under dessa veckor funnits en flicka också. En fotograf. Hon har vait med på alla evenemang och tagit massa bilder. Hon är liten och söt och verkar vara totalt ointresserad av mig, än så länge i alla fall,,, Tanken var att prata med henne på sittningen men självklart blev jag för full och skaffade minnesluckor istället för minnesbilder. Hem kom jag iaf tack vare en grymt snäll vän som jag har här i Falun. 


Nog om skolan. Idag kom min säng till lägenheten och i den ligger jag just nu och skriver dessa rader. Jag är lite stolt över mig själv att jag lyckats överleva så pass bra under dessa veckorna. Men jag vill tacka mina föräldrar. Dem har fostrat mig oerhört väl och jag känner mig nu fullt redo att möta framtiden. 


Puss på er och  lovar att hålla er mer uppdaterade framöver! 

Ovido - Quiz & Flashcards