Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Falun

Av Pontus - 18 augusti 2013 22:30

Jag är framme! Jag är i Falun och har hittat min nya lägenhet. Dem senaste dagarna har spenderats med mina föräldrar. Vi har åkt runt i stan och kollat in lite olika områden som verkar najs. Lugnet kommer absolut att bli mitt favoritområde här i Falun. Det är där skolan ligger men de är inte det viktiga utan idrotten. På Lugnet finns allt. Friidrott, Cykel, Skidor, Bandy och en riktigt god lunchbuffe :D


Falun är en lite mindre stad än Växjö, men den känns alldeles lagom. Stadskärnan är mysig och man har ganska nära till allting. Bojsen Beach ligger ju bara några hundra meter ifrån lägenheten tex. I kommande dagar ska jag utforska ännu mera, jag ska kolla in stadens butiker och se om det är något att ha.


Men idag var en sorglig dag på sitt sätt. Idag lämnade mina föräldrar mig ensam kvar i Falun och åkte hem till Växjö igen. Jag har aldrig varit ifrån dem i mer än max två veckor typ. Nu ska jag bo ensam ifrån dem ett bra tag. Visst jag kommer komma hem, men det blir ju inte varje helg direkt. Det är i sånna stunder där man tar farväl där den äkta kärleken visar sig. Jag mådde inte bra när dem hade lämnat mig. Jag kände mig väldigt väldigt liten och ensam. Under dagen blev de sakta bättre och bättre. På kvällen blev det riktigt bra. Därför att killen som ska flytta ut snart var inne i lägenheten och gav mig nyckeln till internetet. Tänk att man kan vara så beroende av internet? Jag fick iaf tillgång till lite musik, facebook, min blogg och SVT play kanske ;) Så nu blir dagarna lite livligare och humöret steg något. Jag saknar min gamla klasskompisar. Att Jenebeck skulle ta över topplistan på snapchat var ju ganska otippat. Men en kamera på framsidan av mobilen kan göra mästerverk. Likaså jag. Nu ska jag trycka i mig resten av popcornpåsen, eller blir det halv 2 popcorn som Per skulle sakt?


Jag kan vara stark.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards