Direktlänk till inlägg 13 augusti 2013

En vän kommer springandes

Av Pontus - 13 augusti 2013 22:27

Pappa brukar alltid säga att om man har gått och väntat och längtat till en fest eller något evenemang så går det alltid för långt. Ofta stämmer detta väldigt bra därför att dem gångerna som man är som mest taggad på att festa blir det aldrig riktigt bra. Däremot när man gör något mer spontant så blir det ofta väldigt lyckat. Men i fredags så var det en sån där efterlängtad kväll. Det var nämligen Karl-Oscardagarna i Växjö i helgen. CO dagarna är kanske årets höjdpunkt i Växjö då alla ungdommar är nere på stan. Många dricker sin första öl eller sider som 15 åring. Förra årets CO blev en total katastrof, så berusad jag var då har jag aldrig någonsin varit och kommer förmodligen aldrig bli. Därför tänkte jag istället att ta det ganska lugnt detta året. Så blev det inte, klockan 21,50 ringde jag till min syster och bad om skjuts hem därför jag inte kunde gå hem själv. Hon skulle ju självklart också på fest så hon var ju inte körduglig direkt, och mina föräldrar ville jag inte ringa. När klockan var 23 så låg jag på en gunga i Ekabacken och ringde min kompis, grym som han är så kom han springades med en vattenflaska som var guld värd i det ögonblicket. "Kan berott på att jag spydde på vägen till gungan". Med vattenflaskan i den ena handen och mobilen i den andra så kunde jag mig sakta ta mig hemmåt. Jag vet inte exakt när men jag tror att jag var hemma lite över midnatt och kunde väldigt tyst och smidigt krypa ner i min säng.


Under lördagen gick jag i ide, endast några få hörde av mig under den dagen. Men konstigt nog mådde jag inte så dåligt. På kvällen satt jag återigen på min träningscykel och genomförde ett bra träningspass.


På söndagen hörde jag av min Norska kompis igen, hon mådde inte bra. Hon hade också festat och mådde ungefär som jag gjorde dagen innan. Men man mår alltid som man förtjänar dagen efter en fylla. Det är ju bara skit man stoppar i sig och skit får man tillbaka. Vill man ändra på det så är det upp till en själv att göra det. Konstigt är de där med alkoholen. Det är något som väldigt ofta disskuteras och väl är väl de. Men jo till en viss gräns så känner man ju sig gladare och roligare av alkoholen, men det är när gränsen överstigs som det inte blir roligt längre.


Under de senaste dagarna har jag varit väldigt fundersam och tänk mycket. Jag har varit glad, stark, nervös, besviken, arg, förväntansfull, orolig, ångestladdad och känsloladdad. Som ni förstår så har det snurrat mycket tankar i huvudet på både det förflutna, nuet och framtiden. Jag vet fortfarande inte om det är rätt beslut jag tar när jag flyttar på torsdag. Jag känner i alla fall någonstans att det ska bli kul, intressant och spännande att bo själv i en lägenhet. Jag har börjat acceptera min rumskompis även om jag inte träffat honom. Det ska även bli väldigt kul att få inreda lite själv för en gångs skull.


Under dagarna har jag även kollat på endel film och på film är alltid allting så bra. Det får mig att fundera ännu mer på vad man ska prioritera här i livet egentligen. Det bästa vore väl att kombinera allt man vill göra, men det är svårt. För de jag vill göra ligger ju utspritt över hela jorden och så vitt jag vet så kan man ju bara vara på ett ställe i taget.



Behöver lite kärlek från fel sort och sympatier från fel håll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards