Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Ett steg mot något nytt

Av Pontus - 31 juli 2013 13:52

Det börjar dra ihop sig mot en flytt mot Falun nu. Denna månaden har varit väldigt annorlunda emot andra månader. Jag har själv fått ta tag i att hitta ett nytt boende, köpa möbler inför lägenheten och samtidigt kunna ha lite semester. Om jag hade kunnat träna som vanligt hade det varit en ganska normal månad men nu har jag inte kunnat köra så mycket träning heller så det har blivit mest cykel som träning vilket jag inte är så van vid. När man ska köpa möbler så är blocket en helt fantastisk uppfinning. Har under denna veckan köpt ett skrivbord ettköksbord med fyra stolar för totalt 500kr!!! 500?!?!?! Fatta hur billigt de är. Visst att möblerna inte är nya och att det är lite märken och så i bordet men vafan, jag är 19 år och ska bo i en tre med en 20 åring. Hur noga är det då att allt är sprillans nytt? 


Denna månaden känns det som att jag har tagit ett stort kliv in i vuxenvärlden. Idag tvättade jag till coh med bilen, och det är inte för att man får pengar som förr i tiden. Nä utan nu måste man betala för att göra det istället. Bilen brev ren och fin i alla fall :D 


Jag har en ny underbar brevvän också. Att skriva brev är något som man verkligen borde göra mer för att hålla kkontakten med sina vänner. Att skriva ett mail på sin hotmail eller facebook känns så jävla opersonligt så det finna inte. När man får ett brev som är stämplat till sig själv så vet man verkligen att det är skrivit personligen till mig. Att skriva brev är verkligen något som jag kommer att fortsätta med tills dem slutar sälja brev och frimärken pga den sjuka elektroniska utvecklingen. Så att skriva brev tycker jag absolut folk borde göra oftare. 


Mot framtiden och vidare!!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pontus - 24 april 2014 13:59

Jag känner mig som fjorton år igen när jag frågar mig själv, Hur vet man om man är kär? Finns det några speciella regler och exakta beteenden som kännetecknar att man är kär. Om man drömmer om en person, om man minns dess lukt, skratt och hur personn...

Av Pontus - 11 februari 2014 19:19

Mycket har hänt under tiden som jag verkligen inte har haft något sug efter att skriva. Det har varit ett jullov vilket känns väldigt långt bort nu, men redan då så hände det grejer. Årets julafton var verklig som den alltid har varit, inget märkvärd...

Av Pontus - 13 december 2013 22:00


Min klasskompis som verkligen förstår Håkan Hellström som jag gör!     ...

Av Pontus - 13 december 2013 21:59

Öppna dina trötta ögon och släpp ut det!Det här har växt i migÅh, så länge nuRegnmoln brukade jaga migOch nu jagar jag morgonen längs avenyerDu var full och jag var fullI aprilsolenDu är den sortens flicka jag gillarFör du är tom och jag är tomOch ho...

Av Pontus - 13 december 2013 21:18

Blogga regelbundet är väl inte min stil antar jag. Jag har liksom inte haft något sug efter att skriva ut det jag känner. Men jag känner mycket, jag kan lyssna på Håkans låtar en hel dag utan att tröttna. Det är helt otroligt så texterna gräver sig d...

Ovido - Quiz & Flashcards